23.09.2022

Verregende Veerse Dag verloopt spetterend voor Judovereniging Nintai

a vele jaren stond Judovereniging Nintai weer op de Veerse dag. Vroeg op de ochtend werden de judomatten vanuit onze dojo ingeladen om een mooie judomat te creëren tijdens de Veerse Dag. Onze judoka’s konden op de mat laten zien wat judo is en ook vele enthousiaste kinderen deden een judojas aan om even mee te doen.

Het weer zat tegen en we moesten de matten regelmatig afdekken met een groot zeil, om deze te beschermen tegen de regen. Onze jeugdige judoka’s schuilden onder de infokraam, gezellig, maar het was toch wel krap. Spontaan werd ons een grote partytent aangeboden door Cafetaria/Eetcafé ’t Sandoel en daar waren we enorm blij mee! Onze judoka’s konden schuilen, maar ook bezoekers van de Veerse Dag vonden bij ons een droog plekje.

Tussendoor kwam gelukkig ook de zon tevoorschijn en deze droge momenten werden door onze judoka’s benut om verschillende technieken en stoeivormen te laten zien.
Kinderen die het leuk vonden en het zelf wilden proberen waren welkom op de mat. Zij kregen een echte judojas aan, de schoenen gingen uit en zo konden ze zelf een stukje judo ervaren. Het was vaak een gezellige drukte op de mat en we zagen veel blije gezichten.

Onze judoka’s hebben deze dag heel goed geholpen. Zij lieten zien dat sportiviteit en respect zeer belangrijk zijn bij judo! Mede door hun hulp was het een zeer geslaagde dag.

Aan het einde van de dag werden de matten weer terug naar onze dojo gebracht, waar ze een flinke sopbeurt hebben kregen.

Tijdens de Veerse Dag zijn er flyers uitgedeeld voor vier gratis proeflessen. Mocht je onze stand gemist hebben, neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier op onze vernieuwde website. U kunt dan alsnog de mogelijkheid voor deze proeflessen bespreken.

Iedereen van Nintai bedankt, die in welke vorm dan ook, heeft meegeholpen aan deze geweldige dag. Ook een klein bedankje voor de organisatie SER, we hadden een mooie plaats voor onze vereniging. Volgend jaar zijn we er zeker weer bij.

Veerse Dag 1.jpgVeerse Dag 3.jpg

Veerse Dag 2.jpg