19.10.2022

J.V. Nintai neemt deel aan de streekontmoetingen

Zaterdag 15 Oktober was het eerste toernooi van de streekontmoetingen. Dit zijn judotoernooien voor de beginnende judoka’s die ervaring willen opdoen met wedstrijdjudo. Deze leuke toernooien worden georganiseerd door een aantal judo clubs uit de regio Midden- en West-Brabant.

Voor de eerste wedstrijd reisden onze judoka’s af naar Roosendaal, waar we welkom waren bij Judovereniging De Kroeven. Aybars en Tieron kwamen in actie in de categorie -10 en Ine in de categorie -13. Wegens ziekte moest Finn dit toernooi helaas laten gaan.
Aybars begon heel sterk met een winnende partij. Zijn tegenstanders waren vaak al net wat langer dan hijzelf, maar hij wist zich goed staande te houden en de tweede plaats te bereiken.
Ine won één wedstrijd en was eigenlijk iets te lief voor haar tegenstanders. Ze gaf de winst echter niet weg en bood goede tegenstand, waardoor er mooie wedstrijden werden gejudood. Een verdiende derde plaats voor haar.
Tieron was de man van de dag! Hij kreeg niet één punt tegen en wist al zijn wedstrijden te winnen met een ippon. Klasse op zijn eerste wedstrijd.

In November staat het volgende toernooi van de streekontmoetingen gepland in Rijen en we hopen daar met meer van onze judoka’s te gaan knallen!

Tieron in actie.jpgTieron 1e plaats 15-10-2022.jpgAybars tweede plaats 15-10-2022.jpgIne in actie.jpgIne derde plaats 15-10-2022.jpg