23.09.2022

Verregende Veerse Dag verloopt spetterend voor Judovereniging Nintai

a vele jaren stond Judovereniging Nintai weer op de Veerse dag. Vroeg op de ochtend werden de judomatten vanuit onze dojo ingeladen om een mooie judomat te creëren tijdens de Veerse Dag. Onze judoka’s konden op de mat laten zien wat judo is en ook vele enthousiaste kinderen deden een judojas aan om even mee te doen.

Het weer zat tegen en we moesten de matten regelmatig afdekken met een groot zeil, om deze te beschermen tegen de regen. Onze jeugdige judoka’s schuilden onder de infokraam, gezellig, maar het was toch wel krap. Spontaan werd ons een grote partytent aangeboden door Cafetaria/Eetcafé ’t Sandoel en daar waren we enorm blij mee! Onze judoka’s konden schuilen, maar ook bezoekers van de Veerse Dag vonden bij ons een droog plekje.

Tussendoor kwam gelukkig ook de zon tevoorschijn en deze droge momenten werden door onze judoka’s benut om verschillende technieken en stoeivormen te laten zien.
Kinderen die het leuk vonden en het zelf wilden proberen waren welkom op de mat. Zij kregen een echte judojas aan, de schoenen gingen uit en zo konden ze zelf een stukje judo ervaren. Het was vaak een gezellige drukte op de mat en we zagen veel blije gezichten.

Onze judoka’s hebben deze dag heel goed geholpen. Zij lieten zien dat sportiviteit en respect zeer belangrijk zijn bij judo! Mede door hun hulp was het een zeer geslaagde dag.

Aan het einde van de dag werden de matten weer terug naar onze dojo gebracht, waar ze een flinke sopbeurt hebben kregen.

Tijdens de Veerse Dag zijn er flyers uitgedeeld voor vier gratis proeflessen. Mocht je onze stand gemist hebben, neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier op onze vernieuwde website. U kunt dan alsnog de mogelijkheid voor deze proeflessen bespreken.

Iedereen van Nintai bedankt, die in welke vorm dan ook, heeft meegeholpen aan deze geweldige dag. Ook een klein bedankje voor de organisatie SER, we hadden een mooie plaats voor onze vereniging. Volgend jaar zijn we er zeker weer bij.

Veerse Dag 1.jpgVeerse Dag 3.jpg

Veerse Dag 2.jpg

Admin - 09:42 @ De Langstraat | Een opmerking toevoegen

31.07.2022

JV Nintai huldigt jubilaris

Op zaterdag 16 Juli zijn de onderlinge wedstrijden gehouden bij judovereniging Nintai.
Om 13.00 uur verzamelden de judoka’s zich op de mat. Nadat iedereen aan de rand van de tatami zat werd eerst stil gestaan bij het jubileum van Sensei Klaas Bakker. Hij heeft zich 40 jaar ingezet voor de judovereniging, zowel op bestuurlijk als organisatorisch gebied en natuurlijk niet te vergeten: zijn inzet op de mat als trainer. Tevens heeft hij velen enthousiast gemaakt om de opleiding als judoleraar of scheidsrechter te volgen en beoordelen.
Tot slot zijn er door zijn trainingen vele tientallen mensen opgeleid tot zwarte band, eerste Dan en hoger. Klaas examineert bij de Dan-graden JBN ZN en heeft meerdere keren een bestuursfunctie vervuld. Het is onmogelijk om alles te benoemen van alles wat hij voor Nintai en de judosport gedaan heeft.
Er werd hem een cadeau aangeboden om stil te staan bij zijn actieve Nintai-verleden, ze hopen nog een lange tijd te mogen genieten van alles wat hij voor de club doet.

Na de huldiging werden de judoka’s ingedeeld in teams en wat is er hard gestreden, met mooie wedstrijden. Een compliment voor de aanwezige judoka’s.
Moe, maar voldaan werd deze mooie judomiddag rond 16.00 uur afgesloten.
Iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage.

trainer-klaas-bakker-261x300.jpg

Admin - 21:12 @ De Langstraat | Een opmerking toevoegen

Ouders trainen mee bij JV Nintai

Zaterdag 2 juli stond in het teken van een ouder-kind les bij judovereniging Nintai.

Al om 8.00 uur waren de ouders van de kleinste judoka’s aanwezig om samen met hun kind deze speciale les te volgen. Met judo gerelateerd spel en verschillende stoeivormen werd er samen veel plezier gemaakt en konden de ouders zelf ervaren wat judo inhoudt.
Judo staat voor ‘de zachte weg’. Ouder en kind leerden eerst elkaar om te duwen, rollen, vasthouden en daarna kwam het echte stoeiwerk aan bod. Dit allemaal zonder elkaar pijn te doen!

Het tweede uur kwamen de grotere judoka’s op de mat. Zij hadden ook allemaal een ouder bij zich om samen mee te judoën. Het was gezellig druk in deze groep. Eerst werden er judotechnieken geoefend, zoals judorollen en verschillende valtechnieken, waarna de kinderen flink konden stoeien met hun ouders. Heel belangrijk hierbij was de verbinding, ouders die zelf konden ervaren waar hun kind van geniet binnen de judosport.
Het was een zeer geslaagde ochtend met heel veel judo plezier!

Zaterdag 9 juli, om 15.00 uur, staat er een sponsorloop op het programma en zaterdag 16 juli zullen onze judoka’s strijden tijdens de onderlinge wedstrijden in onze dojo. Alle info is verder te vinden op onze nieuwe website en we zijn te volgen op sociale media.

Ouder en kind.jpgSamen luisteren naar de uitleg.jpg

Admin - 14:17 @ De Langstraat | Een opmerking toevoegen

30.06.2022

Examens judovereniging Nintai een groot succes!

Na maanden trainen was het dan eindelijk weer zo ver. Afgelopen zaterdag waren de examens judo een feit.

Voor we met de examengroep begonnen waren eerst de jongste telgen van JV Nintai om 8.15 uur op de judomat aan het trainen. Bij JV Nintai is judo mogelijk vanaf 3 jaar. Onder het mom van stoeien en spelen worden deze kinderen de eerste judotechnieken geleerd, net als het juist rollen en vallen.

Om 9.00 uur mochten de oudere judoka’s de mat op. Sommigen waren wat zenuwachtig, omdat het de eerste keer was dat ze een examen judo deden. Voor de meer ervaren judoka’s was het een mooi meetmoment om hun vorderingen te laten zien. Het was warm en veel kinderen hadden rode gezichtjes tijdens het tonen van de worpen en de grondtechnieken. Bij al onze judoka’s verliep het soepel en correct.

Zeer tevreden reikte Sensei Charlotte de nieuwe gradaties toe aan de judoka’s. Voor iedereen was er een kort praatje, waarin werd beargumenteerd waar het behaalde resultaat vandaan kwam. Trots verlieten de judoka’s de dojo, samen met hun ouders en andere aanwezigen. Het was gezellig om, met publiek op de tribune, het examen af te kunnen nemen.

Als je geïnteresseerd bent in judo, dan mag je tijdens onze lessen altijd een kijkje komen nemen in de dojo. Neem hiervoor contact op via de website.

Examens juni 2022.jpg

Admin - 16:25 @ De Langstraat | Een opmerking toevoegen

06.06.2022

Ouder - Kind judo groot succes

Een extra gezellige training bij judovereniging Nintai met papa’s, mama’s, broertjes en zusjes. Ook de paashaas was erbij.

Zaterdag was het Ouder-Kind judo en konden onze judoka’s hun papa’s, mama’s , broertjes en zusjes meenemen op de mat om samen met hen de training te volgen. Na de warming-up leerde iedereen kort hoe je moet vallen, vervolgens werden er verschillende houdgreeptechnieken geoefend en kon iedereen een gezellig potje judoën.
De judoka’s vonden het fantastisch om het op te nemen tegen degene die ze hadden meegebracht en ze te laten ervaren wat judo voor sport is.
We zagen opperste concentratie, maar vooral ook héél veel lachende gezichten op de mat.
In de kantine was de paashaas te vinden met een mandje vol lekkers. De kinderen konden paaseieren zoeken en aan de tafel konden ze een paasei knutselen. Samen met de papa’s en mama’s werden er hele mooie knutselwerken gemaakt, die daarna mee naar huis konden.

Ouder-kind groep 1 18-04-2022.jpgOuder-kind groep 2 18-04-2022.jpgOuder-kind judo 18-04-2022.jpg

Admin - 09:54 @ De Langstraat | Een opmerking toevoegen