31.07.2022

Ouders trainen mee bij JV Nintai

Zaterdag 2 juli stond in het teken van een ouder-kind les bij judovereniging Nintai.

Al om 8.00 uur waren de ouders van de kleinste judoka’s aanwezig om samen met hun kind deze speciale les te volgen. Met judo gerelateerd spel en verschillende stoeivormen werd er samen veel plezier gemaakt en konden de ouders zelf ervaren wat judo inhoudt.
Judo staat voor ‘de zachte weg’. Ouder en kind leerden eerst elkaar om te duwen, rollen, vasthouden en daarna kwam het echte stoeiwerk aan bod. Dit allemaal zonder elkaar pijn te doen!

Het tweede uur kwamen de grotere judoka’s op de mat. Zij hadden ook allemaal een ouder bij zich om samen mee te judoën. Het was gezellig druk in deze groep. Eerst werden er judotechnieken geoefend, zoals judorollen en verschillende valtechnieken, waarna de kinderen flink konden stoeien met hun ouders. Heel belangrijk hierbij was de verbinding, ouders die zelf konden ervaren waar hun kind van geniet binnen de judosport.
Het was een zeer geslaagde ochtend met heel veel judo plezier!

Zaterdag 9 juli, om 15.00 uur, staat er een sponsorloop op het programma en zaterdag 16 juli zullen onze judoka’s strijden tijdens de onderlinge wedstrijden in onze dojo. Alle info is verder te vinden op onze nieuwe website en we zijn te volgen op sociale media.

Ouder en kind.jpgSamen luisteren naar de uitleg.jpg

Opmerking toevoegen

Fill out the form below to add your own comments

Om geautomatiseerde spam zoveel mogelijk te beperken, is deze functie beveiligd met een captcha.