02.06.2023

Judovereniging Nintai in de prijzen bij Streekontmoeting Oud Gastel in Roosendaal

Zaterdag 13 mei nam Nintai met zeven judoka’s deel aan de streekontmoeting, georganiseerd door Judovereniging Makoto Dokokaj uit Oud Gastel.

Rond de middag verzamelt een grote groep judoka’s zich, in het zonnetje, bij de gymzaal van Basisschool de Wingerd om te strijden om een van de felbegeerde vaantjes van een streekontmoeting. Binnen worden de laatste voorbereidingen getroffen. Straks zullen, in twee groepen, op drie matten deze judoka’s hun kracht, techniek, snelheid en inzicht laten zien.

Na het wegen wordt iedereen ingedeeld in een poule met gelijke tegenstanders. Nog een korte warming-up en dan kunnen we beginnen. Alle judoka’s strijden voor wat ze waard zijn. Het publiek is enthousiast en hun aanmoedigingen vliegen vrolijk door de zaal! Gedreven trainers en coaches begeleiden hun pupillen, moedigen ze aan en peppen ze op als het even tegenvalt.

Elke judoka komt drie of vier tegenstanders tegen. De uitslagen lopen erg uiteen. Soms winnen ze met een snelle Ippon. Soms wordt na een verlenging van een minuut verloren op beslissing van de scheidsrechter en zelfs een gelijkspel wordt gegeven.

Nintai gaat uiteindelijk naar huis met een eerste plaats voor Navan, een tweede plaats voor Aybars en een derde plaats voor Katí, Melle, Ayden, Ties en Odix. Wat een inzet lieten jullie weer zien! Er werd keihard en met heel veel plezier gewerkt! We zijn dan ook weer ontzettend trots op deze superpupillen van Judovereniging Nintai! Gefeliciteerd judoka’s met deze topprestatie!

Ook bedanken we judovereniging Makoto Dokokaj voor de organisatie van weer een geslaagde streekontmoeting.

Streekontmoeting 13-05-2023(1).jpgStreekontmoeting 13-05-2023.jpg

Admin - 16:35 @ De Langstraat | Een opmerking toevoegen